Vandaag bij beeldende vorming hebben we een aantal dingen gedaan. Allereerst kregen we les over wat er belangrijk is tijdens een les beeldende vorming. Kauwt de juf alles voor, hoeven de leerlingen alleen maar de lijntjes op te vullen, etc. Het gaat er om dat iedere leerling zijn creativiteit kwijt kan in zijn of haar kunstwerkje. Dat betekend niet dat de leerling 'zomaar' wat mag gaan doen. Er hangt altijd een opdracht omheen, maar de lastige taak aan de leraar of lerares is om er voor te zorgen dat deze opdracht de leerling zijn/haar creativiteit niet inperkt maar juist uitdaagt.
Zelf zijn wij aan de slag gegaan met de onderstaande papieren toren. Deze hebben wij gebaseerd op driehoeken, dat was naar ons idee het stevigste. De originele opdracht voor deze beeldende vorming les was erg beperkt, maar wij hebben erg veel vrijheid gekregen om onze creativiteit in dit werkstuk kwijt te kunnen.
Als laatste hebben we zelf een beeldende vorming les moeten aanpassen omdat deze eigenlijk niet geschikt was om zo te gebruiken. De aangepaste les is ook op onze blog te vinden. Mede-studenten van ons zullen hier later nog feedback op geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten